3 Subjek untuk kempen Cpalead

Harini aku kongsi skit tentang proses yang selalu aku lakukan untuk mencari idea, samada untuk clickbank, amazon, ataupun cpalead. Untuk cpalead, approach untuk mencari idea agak berlainan skit. Sebabnya, aku tak mencari subjek yang “ever green” untuk di suaikan dengan cpalead campaign. Sebaliknya, aku mencari satu trend yang mempunyai demand tertentu.

Antara demand yang aku maksudkan di sini adalah – free download, watch online, live streaming, full version, serial key. Pendek kata.. benda yang surfer cari di internet. Kalau kita buat research tentang subjek-subjek di atas, aku rasa kita akan pening dengan result yang terlalu banyak. So, lebih baik kita fokuskan pada subjek yand intrend, hot/bakal hot, dan Rare.

SUBJEK HOT

Untuk Mencari subjek yang hot dan intrend, aku selalu gunakan real time search engine. Forum dan authority website juga sangat sangat membantu aku di dalam pemilihan subjek. Once dah dapat subjek yang hot, aku akan mula buat kajian tentang kehendak market dan persaingan. Boleh Dikatakan, semua proses dari mencari subjek hingga ke setup landing page boleh di siapkan dalam masa satu hari atau kurang.

SUBJEK BAKAL HOT

Menjadi kelebihan kalau kita dapat rank untuk few targeted keyword sebelum sesuatu trend terjadi. Apabila subjek tersebut sudah menjadi hot, kita akan mula mendapat traffik yang banyak. Dan oleh kerana kita antara yang terawal menawarkan content yang mereka mahukan, mereka akan willing untuk take a simple survey to get what they want. Untuk subjek begini, aku akan seek base on word “will release” “coming soon”. Contohnya , “2010 new coming movie”. Selain movie, tv show juga antara subjek yang boleh convert, tetapi persainganya memang tinggi. Aku pernah cuba juga. Not bad, tapi perlukan tenaga dan masa yang lebih.

SUBJEK RARE

Subjek rare yang aku maksudkan di sini adalah, sesuatu informasi, aplikasi, atau media yang sangat jarang/susah di jumpai di mana mana. Untuk mendapat subjek-subjek begini, perlukan kita untuk digg sesuatu market dengan lebih mendalam. Contohnya, bagi kelompok Pemuzik, ada banyak software dan guide-guide yang mereka inginkan, tetapi sangat susah untuk di jumpai. Setiap kelompok manusia, pasti mempunyai keingin mereka yang tersendiri. kerja kita, mencari dan memberi.

Itu antara subjek yang senang untuk masuk, dan sudahpun aku masuk. Untuk eksperimen akan datang, insyaallah aku cuba masuk market yang bersifat evergreen/desperate. Subjek macam ni lebih sesuai untuk long term. Tapi mungkin perlukan masa yang lama. Aku akan detailkan process dalam post akan datang. Insyaallah.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s