Beli Hosting Baru

Pagi tadi aku check hosting aku..bandwidth dah merah and ujung nyawa. Dah lama aku fikir nak upgrade ke hosting yang lebih baik . Aku ada contact member yang belikan aku hosting dan domain, kalau – kalau dia ada solution tanpa perlu aku migrate ke hosting yang baru..tapi dia tak reply sms or email. So, aku beli hosting baru ajalah. Malam ni aku transfer semua data ke hosting baru.

Hosting yang aku beli, dari hostgator.com – Baby plan. Harga pon murah aja.. USD9.95 sebulan aku rasa. Dari apa yang aku faham.. baby plan ni kasi unlimited bandwidth and domain. Aku pon tak pasti samada tu semua gimik atau betul-betul unlimited. Tapi dari komen kawan-kawan yang menggunakan hostgator, semuanya berpuas hati dengan performance dan juga customer service yang hostgator berikan. Hope this is a good move.

4 thoughts on “Beli Hosting Baru

    1. Harapnya begitu la alan. ramai kawan2 cakap bagus.. aritu blog down kejap.. panik kejap. lepas satu email..setel. support baeeeek punya🙂

  1. Takde hosting murah yg kasi “betul-betul unlimited” bandwidth. Mesti ade limit punye. Kalau kau exceed, sah diorg akan suspend account kau. Kalau tak, tak laku la package hosting yg mahal2 cam VPS and dedicated server. Semua dok pakai shared je. Even VPS & dedicated dgn massive bandwidth pun ade limit.

Leave a Reply

