Fiverr.com – Senangnya nak withdraw

Dalam post yang lepas, aku ada sentuh skit tentang bagaimana kita boleh jana duit melalui fiverr.com. Secara umumnya, kita boleh tawarkan apa apa perkhidmatan (mengikut rule) kita dengan harga $5 . Setahu aku, kita bebas untuk buka berapa banyak gigs (tawaran) dengan percuma. Aku sendiri telah mencuba fiverr.com ni dan ternyata , proses untuk mendapat bayaran dari fiverr.com sangat mudah dah cepat. Selepas withdraw dalam beberapa minit, fiverr.com telahpun menghantar duit ke akaun paypal aku.

Cara untuk withdraw ke akaun paypal

Login ke fiverr.com –> My gigs –> Sales balance. Dan, klik pada butang withdraw yang dah tersedia.

Selepas itu.. kita akan diminta untuk memasukkan akaun paypal kita. Selepas bersetuju untuk withdraw, mereka akan menghantar satu email untuk pengesahan. Buka inbox email dan Klik link pengesahan. Dan.. duit akan dimasukkan ke akaun paypal kita tak lama kemudian.

Barulah aku perasan yang setiap sale yang kita dapat akan di tolak $1. Bermaksud, kita hanya akan mendapat $4 untuk setiap sale (bukan $5) dan terdapat juga charge ketika meraka menhantar duit ke paypal..iaitu sebanyak $0.08. Mungkin charge daripada paypal. Aku sendiri pon tak pasti. Yang pastinya.. fiverr.com mengenakan charge sebanyak 20% bagi setiap sale yang kita buat. Jumlah yang agak tinggi bagi aku. Tapi memandangkan kita menggunakan platform fiverr.com secara percuma.. aku rasa masih lagi berbaloi.

Leave a Reply

