perisian untuk merakam skrin

Harini aku jumpa satu perisian untuk screen capture yang lebih baik. Senang di gunakan, dan yang penting.. tak ada watermark. Sebelum ni aku guna jet screenshot, perisian ni memang senang di gunakan.. file yang kita capture boleh disimpan didalam komputer kita atau terus di upload ke server mereka. Yang tak bestnya, imej yang kita capture menggunakan jet screen shot ni akan ada watermark atau tanda di bahagian bawah imej.

Malam tadi, selepas godek godek di google, aku jumpa satu perisian yang mempunyai fungsi yang hampir sama, tetapi tidak mempunyai watermark. Nama perisian ni adalah screen hunter. Bagi yang berminat dengan perisian ni, korang boleh download disini. Aku difahamkan yang windows sendiri mempunyai perisian untuk capture screen, tapi puas aku cari.. tak jumpa. Mungkin disebabkan windows yang aku gunakan ni home edition, bukan ultimate.

Leave a Reply

