Aside

Dropship Fasa 1 – Kaji Penerimaan Prospek

Image

2 hari lepas aku ada buat 1 kempen untuk promote produk baru. Harga jual RM200 dan komisen aku dapat Rm40. Produk ini dropship dengan penjual lain.

Untuk fasa 1 (test demand) , aku tak nak merumit sangat. Aku just nak tengok penerimaan prospek aku saja. Nak tahu samada produk ni orang minat atau tak, dan orang sanggup beli atau tak. Apa yang aku buat, aku create 1 image yang relevan, dan buat 1 post ringkas menggunakan image tersebut. Selepas tu aku iklankan post tersebut.

Hasilnya, dapat 3 sale. Dan dapat untung. So aku kategorikan kempen ni sebagai berjaya dan layak untuk di bawa ke fasa 2. Fasa 2 aku akan perkemaskan lagi kempen. Bila dapat buat 10-20 sale, aku akan bawa ke fasa 3 pulak.

Leave a Reply

