FASA 2 – VALIDASI DI ANGGAP SELESAI

Post sebelum ni menceritakan tentang proses mengkaji permintaan sesuatu produk. Ianya di kenali sebagai proses validate atau validasi.

Tujuan proses itu ialah untuk mengasahkan produk yang aku promote betul – betul ada yang berminat, ada yang nak membeli online, dan produknya boleh di hantar kepada pembeli tanpa masalah. Bila ada 1-5 sale, dan menguntungkan, aku bawa ke fasa ke dua.

Dalam fasa 2, kempen akan di perkemaskan. Ayat-ayat pos akan di baiki, skrip yang digunakan untuk melayan prospek juga akan di perkemaskan. Faktor-faktor yang mempengaruhi kepercayaan pelanggan (testimoni, bukti penghantaran DLL) akan di mula di buat.

Di sini aku kongsikan statistik salah satu produk yang telah masuk ke fasa 2. Harga modal ialah RM25, harga pos RM6-10 (bawah 500gram), jadi total modal ialah RM35. Harga jual pula sekitar RM80-RM100. Aku variasikan harga untuk melihat harga mana yang lebih diterima oleh prospek.

Hasilnya – 24 sale – RM2180
Kos Iklan – RM300 (cincai kira)
Kos modal = RM840 (Rm35 X 24)

Image

Image

Setelah di kira, dapatla untung lebih kurang RM1000. Kempen ni berjalan dari 3 Februari sehingga 6 Februari. Harini aku pause. Untuk produk ni, aku akan bawa masuk ke fasa ke 3 pula. Fasa 3 akan lebih extreme di mana aku mula tetapkan target untuk di capai untuk satu satu produk.

Leave a Reply

