PROMOSI PRODUK MAHAL DI FACEBOOK – ADAKAH IANYA MASIH SAMA?

Dahulu definasi produk mahal bagi aku adalah produk yang harganya RM100 ke atas. Tapi selepas berjaya menjual berpuluh unit sehari dengan konsisten, aku labelkan produk RM100-RM200 sebagai produk murah. Produk mahal sekarang ialah produk yang harganya melebihi RM200.

Aku tertanya-tanya, adakah produk yang harganya RM400 boleh di jual dengan menggunakan strategi yang sama. Strategi yang aku guna sekarang sangat simple. Mungkin tak sesuai dengan produk yang mahal. Tapi dari ekperimen aku jalankan harini, produk mahal pun sebenarnya boleh di jual dengan strategi yang simple.

Cuma, CR atau conversion rate menjadi rendah. Aku rasa normal since tak ramai orang yang buat keputusan on the spot untuk keluarkan duit sejumlah tu untuk membeli online. Lagipun di facebook, banyak terdedah kepada penipuan. 

Aku tahu CR dipengaruhi oleh faktor kepercayaan. Esok aku akan mula fokus untuk naikkan kepercayaan pelanggan. Supaya mereka tak ragu untuk keluarkan duit membeli. Aku juga akan ekperimen dengan teknik yang lebih rumit berbanding sekarang. Fokus utama pada “meringankan beban pembaca menerima maklumat”. Semoga semuanya berjalan lancar.

.Image

 

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s