SORT ROI CARA PALING SIMPLE

ROI benda paling penting dalam sesuatu kempen. Terutama kempen yang melibatkan paid traffic.

ROI yang terlalu kecil akan membantutkan kempen. ROI yang baik bagi aku ialah at least 100% . Jika di laburkan RM100 , aku harapkan keuntungan bersih juga RM100.

image

Gambar di atas ialah contoh salah satu akaun fbads yang aku run harini. Total spend lebih kurang rm400.

Untuk kempen 1. spend RM227. Dapat sale RM800. Untung bersih selepas tolak pos ialah RM320. Kempen ni di anggap lulus.

Untuk kempen 2. Spend RM113. Dapat sale RM1200. Untung bersih selepas tolak pos ialah RM772. Kempen ni pun lulus.

Untuk kempen ke 3. Spend RM64. Sales RM380. Untung bersih rm240. Juga lulus.

Ini cuma kiraan kasar. Dalam kes macam ni. Esok aku akan run iklan yang sama. cuma kempen 1 akan di buat perubahan sedikit.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s